Ramowy rozkład dnia

.

Ramowy rozkład dnia



600 – 800 Schodzenie się dzieci, zabawy ruchowe, praca indywidualna



Dzieci :

  • są aktywne  w zakresie organizacji swojego życia
  • podejmują działalność zabawową
  • usamodzielniają się
  • rozwijają swoje zainteresowania w kącikach zabaw



800 – 830 Zabawy organizowane z całą grupą, ćwiczenia poranne, zabiegi higieniczne



Dzieci:

  • zgłaszają propozycję działań
  • doskonalą sprawności manualne podczas zabaw konstrukcyjnych
  • dbają o higienę własnego ciała
  • doskonalą swoją kondycję fizyczną
  • nabywają i utrwalają nawyki higieniczne



830 – 900 Śniadanie



900 – 915 Przygotowanie do zajęć



915 – 1000 Zajęcia wychowawczo – dydaktyczne, zabawy dydaktyczne, zabawy w języku obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem i ruchowe (czas trwania zajęć uwzględniający wiek dzieci  i ich możliwości)



Dzieci:

  • wykazują naturalną chęć poznania świata wszystkimi zmysłami
  • poznają swoje możliwości i wykorzystują je w działaniu
  • uczą się tolerować i szanować odmienny sposób działań
  • odkrywają rzeczywistość podczas działań plastycznych, muzycznych, ruchowych i werbalnych
  • wyrównują deficyty rozwojowe i rozwijają zdolności



1000 – 1100 Spacery, zabawy na podwórku przedszkolnym, gry terenowe



Dzieci:

  • podejmują próby samodzielnego korzystania z szatni i pomieszczeń sanitarnych
  • wykorzystują dużą przestrzeń dostarczając organizmowi swobody ruchu,
  • bezpiecznie przechodzą przez ulicę



1100 – 1130 Przygotowanie do obiadu

1130 – 1200 Obiad

1200 – 1215 Przygotowanie do leżakowania

1215 – 1400 Leżakowanie/ w starszych grupach, zabawy swobodne lub organizowane przez   nauczyciela

1400 – 1415 Ubieranie się

1415 – 1430 Podwieczorek

1430 – 1500 Zajęcia dodatkowe : zabawy rytmiczne, ćwiczenia logopedyczne, ćwiczenia korekcyjne



Dzieci:

  • kształcą poczucie rytmu, tempa i dynamiki
  • reagują na ustalone sygnały dźwiękowe
  • poznają proste kroki taneczne
  • rozwijają słuch muzyczny
  • rozwijają słuch poprzez słuchanie wyrazów w języku obcym
  • doskonalą pamięć

 

1500 – 1700 Zabawy dowolne w sali lub na świeżym powietrzu, zabawy dydaktyczne i ruchowe, rozchodzenie się dzieci



Dzieci:

  • uczą się traktowania swoich potrzeb na równi z potrzebami innych
  • realizują swoje pomysły samodzielnie lub w małych grupach
  • dzielą się wrażeniami i przeżyciami z kolegami, nauczycielką i rodzicami
  • doskonalą pamięć, spostrzegawczość, uwagę, myślenie podczas gier i zabaw dydaktycznych
  • bezpiecznie bawią się wykorzystując urządzenia terenowe na podwórku przedszkolnym

 

Realizowane zajęcia w ramach czesnego


Gimnastyka korekcyjna,

Zabawy rytmiczne, gry i zabawy ruchowe w terenie,

Zabawy z językiem angielskim i niemieckim

Zajęcia artystyczne: muzyka, plastyka, taniec, teatr.

Imprezy integracyjne, pikniki rodzinne, imprezy okolicznościowe.